Over

Social tech & E-commerce
Spreker | Auteur | Adviseur

Je werkt in de tech of e-commerce en vindt het super om het leven van mensen makkelijker te maken. Maar je maakt je zorgen en twijfelt of het met je bedrijf wel de goede kant op gaat.

Je zet vraagtekens bij de huidige werkwijze van het bedrijf waar je nu werkt en daar zou je graag iets aan willen doen

Als adviseur, spreker en auteur heb ik professionals om na te denken over meer sociale tech en e-commerce. Ik inspireer en geef je inzichten zodat technologische ontwikkelingen niet alleen in dienst staat van iedereen maar dat er ook een organisatiecultuur is waarin iedereen kan excelleren.

Ik streef naar een wereld waarin tech in dienst staat van iedereen.

Jarenlang stond ik bekend als een echte data fan zonder enige vorm van kritiek. Ik vond het als e-commerce specialist razend interessant om cijfers te analyseren.

Hoeveel procent van de klanten starten wel het bestelproces, maar rond het koopproces niet af? En hoe zorg je dat het gemiddelde bestelbedrag omhoog gaat? Het mooie aan e-commerce / technologie is namelijk dat alles te meten valt. Ik was altijd bezig met het analyseren van data zodat klanten deze informatie misschien wel mee zouden nemen in de verdere ontwikkeling van de webshop.

Ik schreef blogs over het nieuwe goud en gaf presentaties. Altijd op zoek naar nieuwe tools om nog meer uit data te kunnen halen. En daarvoor gewoon klantdata gebruiken vond niemand vreemd of niet kunnen. Toen ik voor het eerst in aanraking kwam met een customer data platform, software waarmee je alle data kan koppelen en slimmer kan maken met AI was ik verliefd.

Dat er ook neuromarketing technieken werden gebruikt vond ik alleen maar geweldig. Want hoe meer omzet mijn klanten maken hoe meer budget er werd vrijgemaakt voor verdere doorontwikkeling van de shop.

Ik zat in een bubbel waar dit soort initiatieven werden toegejuicht, waar geen sprake was van een aanspreekcultuur en waar grenzen ontbraken.
Een cultuur waarin het normaal is dat de hardste schreeuwer het meeste salaris krijgt, promoties op een schimmige wijze werden toegewezen en waarin we de klanten van onze klanten allesbehalve op nummer 1 zetten. 

Totdat het mij begon op te vallen op basis van welke informatie ik bepaalde advertenties zag, de hoeveelheid neuromarketingtechnieken die ervoor moesten zorgen dat ik maar bleef kopen en ik kwam erachter dat ik minder salaris kreeg. Voor mij was het tijd om mijn mond open te gaan doen. 


Het was een magische avond en de energie in de zaal met alle getalenteerde vrouwen bij elkaar was geweldig. Chantal is een belangrijke onderdeel geweest van het creëren van deze energie, haar authentieke keynote was spot on en heeft niet alleen mij geïnspireerd, maar alle aanwezigen in de zaal.


Stéphanie van Balsfoort
Board Member , Salesforce Women’s Network

Ik sta onder andere in

Wat doe ik?

Met meer dan tien jaar ervaring in tech en e-commerce ken ik die wereld van binnenuit. Een wereld met veel positieve, maar helaas ook negatieve kanten. Dat kan beter.

Als spreker, auteur en adviseur geef ik:

– Inzicht in de positieve en negatieve kanten van de techwereld gebaseerd op feiten, wetenschappelijk onderzoek en persoonlijke ervaringen

– Inzicht in kleine, concrete stappen die mogelijk zijn op weg naar een organisatiecultuur in de techwereld waarin iedereen kan excelleren

– Inspiratie, handvatten, kennis en ervaring voor een meer sociale en eerlijke tech sector

Ik werk voor en met


En verder?

Werken in tech vind ik geweldig! Ik hou van leren en dat komt daar heel goed van pas. Door de enorme leercurve kun je vandaag fluitend wat je vorig jaar heel lastig vond. Toch zijn niet al mijn ervaringen even positief.

Ik ben opgegroeid in een diverse wijk op Rotterdam-Zuid. Daar komt ook mijn geen woorden maar daden mentaliteit vandaan.

Mede vanwege mijn autisme weet ik hoe het is om anders te zijn maar zie ik ook dat dit van enorme waarde is voor mijn werk als spreker, auteur en adviseur. Het onderwerp sociale tech is namelijk mijn dinosaurus.

Als laatste sta ik echt bekend als boekennerd. Het ontvangen van een nieuw boek vind ik geweldig. De nog strakke kaft, het papier en natuurlijk de geur. Wat mij betreft maken ze van die geur een luchtverfrisser.


Over het boek ‘De IT girl’:


Niet alleen relevant voor IT’ers, maar voor alle vrouwen die in sterk mannelijke omgevingen werken.


Juryrapport Managementboek van het Jaar 2022


Samenwerken?

Ik heb meer dan 10 jaar ervaring in de e-commerce. Voorheen begeleidde ik development trajecten voor webshops met miljoenen euro’s omzet. Nu ben ik adviseur, spreker en geef ik masterclasses over social tech & e-commerce.
Daarnaast schreef ik het boek De IT girl, over het gebrek aan vrouwen in de Nederlandse tech industrie.

Wil je samenwerken of heb je meer informatie nodig? Neem dan contact op

Blijf op de hoogte van nieuwe updates
Vul je gegevens in en we houden je ontvang de nieuwste ontwikkelingen.