Lezingen
Spreker
Social Tech & E-commerce
Inspirerende en ongezouten lezingen met een vleugje humor
EEN SPREKER MET IMPACT
Heb je een spreker nodig die je publiek helpt de impact van technologie beter te begrijpen?
Ben je bezig met het organiseren van een evenement? Ben je op zoek naar een spreker die niet alleen inspireert maar je publiek ook actief betrekt? Iemand die de zaal kan boeien en op het puntje van hun stoel houdt?
Met mijn uitgebreide expertise in de tech-industrie en meer dan negen jaar ervaring als spreker, breng ik een schat aan kennis, boeiende verhalen en een frisse kijk op de toekomst van technologie. Mijn lezingen zijn een mix van:
- Diepgaande inzichten en frisse ideeën.
- Aansprekende voorbeelden uit de praktijk.
- Heldere uitleg en een realistische visie.
- Een vleugje humor
CHANTAL’S LEZINGEN
Social tech
Human-first in digitale tijden
Technologie is overal om ons heen. Van social media, online shoppen tot slimme verlichting in huis. Maar wat is de impact van de huidige technologische ontwikkelingen op de maatschappij?
Deze lezing toont de noodzaak van het ontwikkelen van ‘human-first’ technologie – technologie die ontworpen is met empathie, ethiek, en het welzijn van de gebruiker als uitgangspunt. Chantal deelt voorbeelden van Evil tech en hoe het ook anders kan, als we technologie benaderen met een human-first mindset.
Het Koopinfuus
Hoe technologie ons gedrag beïnvloedt
Van hyper-gepersonaliseerde advertenties tot subtiele neuromarketing strategieën en de onverzadigbare honger naar data, deze lezing laat zien wat momenteel mogelijk is in de wereld van online retail en digitale marketing.
Met sprekende voorbeelden toont Chantal aan hoe gemakkelijk onze beslissingen kunnen worden gestuurd en welke ethische grenzen daarbij overschreden worden.
Leer hoe je weerstand kunt bieden tegen de constante stroom van verleidingen en ga naar huis met tips voor een bewuster online consumptiegedrag.
Meer vrouwen
in tech
Het doorbreken van de digitale kloof
Stel je voor dat de pioniers van onze grootste technologische reuzen vrouwen waren. Zou de wereld van technologie er dan anders uitzien?
Deze lezing biedt een vernieuwende blik op diversiteit binnen de tech-industrie, waarbij het belang van het verkleinen van de digitale kloof centraal staat. Het gaat niet alleen om het bieden van gelijke kansen, maar ook om de toekomst van vrouwen.
Door haar eigen ervaringen, successen en onderzoek te delen, laat Chantal zien waarom we meer vrouwen in tech nodig hebben – en hoe we ze kunnen behouden.
De toekomst van
E-commerce
Groene kliks, eerlijke deals
In een tijd waarin de e-commerce sector te kampen heeft met enorme uitdagingen, brengt deze lezing een frisse kijk op hoe we de branche kunnen herstellen en transformeren.
Chantal schetst een toekomstbeeld waarin e-commerce bedrijven niet alleen floreren door innovatie en technologie, maar ook door hun commitment aan duurzaamheid, ethiek, en sociale verantwoordelijkheid.
Ontdek praktische stappen die e-commerce managers en bedrijven nu kunnen nemen om een veerkrachtige, eerlijke en duurzame online omgeving te creëren.
Deze bedrijven gingen je al voor
Over Chantal
Onafhankelijk technologie- & e-commerce expert en ambassadeur voor meer vrouwen in Tech.
Met meer dan tien jaar ervaring in tech en e-commerce ken ik die wereld van binnenuit. Voorheen begeleidde ik development trajecten voor webshops met miljoenen euro’s omzet.
Mijn eerste boek De IT girl werd genomineerd voor Management boek van het jaar 2022. Mijn tweede boek Het Koopinfuus stond op nummer 4 in de Management top 100.
Ik sta bekend als professioneel schenenschopper door mijn
visie op technologie en e-commerce. Mijn analyses en vooruitstrevende ideeën dagen de status quo uit en inspireren tot innovatie in de digitale wereld. Door LinkedIn ben ik uitgeroepen tot LinkedIn Top Voice.
Bekend van
FAQ
Veelgestelde Vragen
Q: Wat maakt Chantal anders dan andere sprekers?
Tijdens het event ben ik ook na de keynote benaderbaar voor het publiek en maak graag deel uit van het hele event (in plaats van naar een volgend event te rennen). Als ik deelneem aan een event dan help ik mee om het succesvol te maken. Door er bijvoorbeeld voor te zorgen dat meer mensen zich registreren tot het zoeken naar manieren om nog meer waarde te leveren aan een specifiek publiek.
Q: Wordt de talk op maat gemaakt?
Mijn lezing bestaat uit een aantal basis verhalen. De meeste event organisaties willen ook liever geen volledig ongeteste lezing. Deze verhalen heb ik al eerder getest en geoptimaliseerd om de meeste impact te kunnen maken. De rest van de lezing heeft nieuwe en originele inhoud die speciaal is afgestemd op de doelgroep.
Q: Op welke type events heeft Chantal al gesproken?
De meeste events zijn tech gerelateerde events in binnen- en buitenland. Maar ook tijdens events voor ondernemers, organisaties en het onderwijs heb ik impactvolle keynotes gegeven.
Q: Wat als je een keynote nodig hebt van exact 26 minuten?
Dan krijg je een keynote van exact 26 minuten. Het maakt het niet welk tijdslot je te vullen hebt. Ik houd me aan de afgesproken tijd, behalve als jij als organisator aangeeft dat er een marge is.
Q: Wat zal Chantal nooit doen?
Ik denk graag met je mee maar er zijn een aantal dingen die ik niet zal doen. Ten eerste slides vol tekst gebruiken tijdens mijn keynote. Ik merk dat het publiek dan minder geneigd is naar het verhaal te luisteren. Daarnaast gebruik ik mijn lezing niet om mijn andere diensten in de schijnwerpers te zetten. Ik lieg niet of verbloem niets maar zal ook geen mensen bashen.
Q: Geeft Chantal ook online keynotes?
Zeker! Natuurlijk ben ik op mijn best voor een echt publiek door de directe interactie. Toch kan ik ook online een prikkelende keynote geven. Zo gaf ik een online keynote voor organisaties zoals Soroptimisten, LeanIN Groningen en Rise & Lead. Deelnemers waren erg enthousiast en er ontstonden mooie gesprekken en discussies.
Q: We betalen onze sprekers niet – de meesten stemmen ermee in om te spreken voor het netwerk en de zichtbaarheid. Doet Chantal dat ook?
Organiseer je een event met een commercieel belang? Dan is er een kleine kans dat ik gratis kom spreken. Het houden van een presentatie kost veel tijd. Wat ik persoonlijk jammer vind aan events waar sprekers niet worden betaald is dat de lezingen verkapte sales pitches worden. Mijn doel is om het publiek de meeste waarde te geven. Dat hoeft mij geen leads op te brengen, het gaat om de inhoud van het onderwerp en dat het publiek met nieuwe ideeën en inspiratie mijn lezing verlaten.
Q: Wij zijn een non-profit of onderwijsinstelling – kunnen we korting krijgen?
Non-profit of onderwijsinstellingen steun ik waar ik kan. Vanzelfsprekend heb ik een zwak voor events waar ik vrouwen in tech kan ondersteunen of jonge mensen kan inspireren. Neem vooral contact op en dan kijk ik wat ik kan doen binnen het realistische.
Q: Is Chantal zo’n spreker die een verkapte sales-pitch houdt?
Nee. In elke lezing hoor je herkenbare ervaringen uit de praktijk. Die ervaringen combineer ik met wetenschappelijke feiten omdat sommige verhalen te bizar zijn om te geloven.
Q: Waar is de kennis en ervaring van Chantal op gebaseerd?
Die kennis en ervaring zijn gebaseerd op tientallen jaren werken in een tech omgeving, het lezen van honderden boeken, onderzoeken, het bekijken van evenzoveel documentaires, het schrijven van twee boeken en het interviewen van talloze mensen in de tech. Daarnaast heb ik diverse events in binnen- en buitenland bezocht en gesproken met experts op verschillende vlakken. Al deze kennis zet ik in tijdens mijn keynotes om het publiek de huidige wereld van technologie te laten begrijpen.